FURIA SOTELO

Galicia

Sobre o extravío ou a arte de perderse

Nesta residencia Nuria e o seu equipo continuan na creación, divagan e refinan o que será a súa máis recente só. Sobre ou extravío ou a arte de perderse é un só de danza sobre a importancia do lugar, sobre o que non se ve pero está aí, sobre o esquecemento necesario e a arte de perder. Ou perderse. Se o lugar é transitable, se favorece o tránsito, chegará un momento no que o camiñante deambule, detéñase, despístese e, con sorte, pérdase e acabe onde non esperaba. Esta peza busca compartir a viaxe a través do espazo interior e exterior dunha muller e facer cómplices aos espectadores, a través do seu modo de construír(se), habitar, perderse e chegar a lugares inesperados. Desde a súa orixe, constitúese como unha peza xenerosa onde o movemento, o texto, o espazo sonoro, o corpo e os obxectos combínanse para facernos parte da construción dun lugar, un lugar para quedar, de camiños que non hai por que seguir incondicionalmente, da beleza do calar, do que permanece oculto.
Este traballo forma parte dun percorrido profesional compartido que comeza en 2009 e inclúe o traballo de dirección de Ana para a compañía de Nuria, Furia Sotelo, e o traballo de Nuria como intérprete para a compañía de Ana, Matarile, así como colaboracións compartindo escenario para o Festival de Poesía Respira e para o Festival Escenas do Cambio.

NURIA SOTELO

Nuria Sotelo, veterinaria conversa, bailarina, coreógrafa, fundadora e directora artística da compañía de danza-teatro Furia Sotelo, directora do Espazo de danza do Campus de Ourense UV, docente no eido do movemento, traballadora no ámbito social das artes, impulsora e coordinadora do espazo de creación artística e acción social no rural A Casa Vella. No seu afán por colaborar co desenvolvemento artístico do territorio, centrou o seu traballo en Galicia, traballando como intérprete en diferentes compañías de danza e de teatro. Os espectáculos de Licenciada Sotelo, reconvertida a Furia Sotelo teñen sido apoiados pola AGADIC, O Festival ALT de Vigo, O Festival Escenas do Cambio, Corpo(a)Terra entre outros. E teñen participado en programacións e Festivais nacionais e internacionais.
Ademais de dirixir os espectáculos de Licenciada Sotelo, realiza encargos e colaboracións puntuais como coreógrafa para diferentes artistas, compañías e eventos. En 2017 é premiada como coreógrafa pola obra Ensaio amor no Certame Coreográfico de Madrid e recibe o Premio de Interpretación Maruja Villanueva do Concello de Padrón. No eido social das artes, ten traballado en proxectos para a compañía5S ou o Festival Internacional de danza Deltebre Dança. No 2019 o seu proxecto escénico comunitario e inclusivo “Ser con” foi un dos beneficiarios do programa Art For Change da Fundación La Caixa. Dende o 2016 ten colaborado nos programas de igualdade do Concello de Allariz.

Este proxecto, orixinado desde a epistolaridad e intimidade entre Nuria e a súa directora, Ana Vallés, tamén contou coa asistencia de Camille Hedouin, encargada de materializar o universo sonoro que acompaña a peza, Laura Iturralde, coa súa hábil creación lumínica, e Alejandra Balboa como asistente coreográfica e de movemento.

Ana Vallés, é cofundadora da compañía Matarile (1986), na que dirixiu máis de 30 montaxes. O último, FRÁXIL handle with care, 3a parte da Triloxía da Fraxilidade, foi estrenado en 2023 en coprodución co Teatro Español e o CDG. En 2019 o Festival de Otoño de Madrid programa unha retrospectiva que inclúe DAIMON y la jodida lógica, Los limones, la nieve y todo lo demás e Teatro Invisible. Ese mesmo ano é finalista á mellor dirección nos Premios MAX por Circo de Pulgas. Estos espectáculos recibiron, entre outros: Premio do Público Festival Don Quijote (París, 2008 por Animales Artificiales), Premio ao espectáculo máis orixinal e innovador Festival TAC (2005 por Historia Natural, 2015 por Hombres Bisagra). 
En 2023 é convidada pola ESAD de Vigo a impartir a lección inaugural do curso académico 2023-2024 e a Escola inaugura unha sala co seu nome. En 2008 o Festival TAC de Valladolid lle dedica unha homenaxe pola súa traxectoria. En 2006: VI Premio Maruxa Villanueva de Interpretación Teatral. En 1999: Premio María Casares á mellor dirección (por The Queen is Dead). 
Como directora traballou, entre outros, para: CDN (INLOCA, 2022), Teatro de La Abadía (Me acordaré de todos vosotros, 2007), CDG (Illa Reunión, 2006), Auditorio de Galicia (Para figuras brancas, 2000, Festival Millenium / La Voix Humaine, 2010, ópera), Provisional Danza (Fine romance, 2001 / Matar el 9, 2006 / Sin pena ni gloria, 2012), Licenciada Sotelo (Métanse nos seus asuntos, 2010 / Usted está aquí, 2012), Sarabela (O rei morre, 2017).

Camille Hedouin, de orixe francesa radicada en Galicia, é unha artista no eido da música e da videocreación, compositora de toda a súa obra baixo o nome de Mounqup e de algún dos seus videoclips. Dinamizadora cultural e impulsora do proxecto de recuperación cultural do sitio de Saumede en A Bola durante 10 años. Tamén fixo a composición dos espectáculos O Salón dos Pasos Perdidos de Paula Quintas, Sofá de Marta Alonso, Estado de gracia e Silencio por favor de Licenciada Sotelo, Mortais e vulnerables de Furia Sotelo, e máis. Foi galardoada con máis de 6 premios polo seu traballo.

Laura Iturralde, é Técnica Superior en Imaxe e en Gráfica Publicitaria e Titulada Superior en Arte Dramática na especialidade de Escenografía. Finaliza en 2017 o Mestrado en Profesorado. Traballa como iluminadora, escenógrafa e videocreadora con múltiples proxectos escénicos, artistas ou compañías como Mercedes Peón, Brigitte Vasallo, A Quinta do Cuadrante, Centro Dramático Galego, Cía Borja Fernández, ou Pálido Domingo. Desenvolve tamén o seu traballo máis persoal nos proxectos de música con visuais como Corvax e en instalacións como Fenda ou Centinela, entre outros moitos e innumerables. Suma un total de 5 premios e 10 nominacións nos últimos 6 anos.

Alejandra Balboa, nacida en Pontevedra en 1992, é bailarina, graduada en 2015 pola Escola Superior de Danza de Lisboa na especialidade de creación e interpretación. A súa práctica artística está vinculada aos procesos de creación e interpretación, colaboración artística, acompañamento de procesos creativos e transmisión pedagóxica no marco das artes vivas. Actualmente está a desenvolver unha nova liña artística co violinista Pavel Amilcar e traballa como intérprete para as compañías Furia Sotelo, Babirusa Danza e Mariantònia Oliver.

Ir o contido