ÁLVARO MURILLO & SILBERIUS DE URA
Extremadura & Vizcaya
Ciclo de Encontros Improbables
En 2024 iniciamos o Ciclo Conexións A Casa Vella, no que queremos abrir espazo a invitacións especiais, realizadas a artistas e pensadores/as de distintas disciplinas, profesionais que nos interesan pola súa sensibilidade e polo seu traballo ao redor de temas e retos compartidos. Buscamos conectar perfís da danza e o movemento coa música, o audiovisual, o pensamento ou a literatura. Trátase de invitacións a compartir un tempo de calidade na residencia na que poder permitirse pensar e vivenciar xuntos/as a súa contorna, entendido este como un campo de probas e experimentación privilexiado que podemos estudar e aproveitar pero, sobre todo, do que debemos ocuparnos.
Alvaro e Silberius coñécense tras o que parece un acto do destino. Desde os seus lugares e formas particulares de habitar e transitar a arte, reúnense na Casa Vella e exploran como as súas enerxías conflúen no Mosteiro de Montederramo, un espazo tan especial como único. O flamenco de Murillo únese ao ritual prehistórico de Silberius para crear un xogo ecléctico de son, fluír e movemento.
“O ancestral universo sonoro de Silberius, combinado con aquel lugar sacro abandonado, que actuaba de forma natural como un amplificador enerxético atemporal, provocou en min unha danza real, sonora, viva e esperta. Foi unha viaxe corporal e emocional difícil de explicar, pero sutilmente inesquecible. Rubén Vilanova [fotógrafo, residente permanente, pai, compañeiro e co-piar da Casa Vella] filmou, documentou e fotografou todo o vivido alí, ademais de idear e converterse nunha parte indispensable deste encontro máxico e poderoso”, comparte Murillo. “Longa vida á creación desde a inocencia, desde os espazos e desde o son que os habita. Longa vida aos encontros improbables do Ciclo Conexións da Casa Vella.”
ÁLVARO MURILLO & SILBERIUS DE URA
Álvaro Murillo, nacido en Estremadura, comeza a bailar de adulto na aula de Danza da Universidade de Estremadura baixo a dirección de Pablo Molero, continuando a súa formación no Festival À Corps (Francia). Realiza multitude de talleres con artistas flamencos, contemporáneos e do movemento, na procura dunha formación continua e diversa. Con todo, declárase autodidacta na integración da linguaxe flamenca xunto á danza contemporánea. En 2024 finaliza o seu doutoramento sobre os efectos físicos e cerebrais da danza e a creatividade en persoas con dor crónica, obtendo a cualificación de sobresaliente Cum laude. Tras obter varios premios de coreografía, mostrou as súas obras en España, Francia, Italia, Portugal, Quenia, Bulgaria ou Costa Rica a través de institucións como a UNESO, o Instituto Cervantes, a Axencia Española de Cooperación para o Desenvolvemento (AECID), a Fundación Paco de Lucía, Rede Escena, o Circuito de Teatros Alternativos ou a Rede Acieloabierto entre outras.
Silberius de Ura é un músico e artista que realiza concertos onde evoca unha viaxe emocional desde a Prehistoria ata hoxe. Se criou dacabalo entre a cidade de Burgos e unha pequena aldea á que se accedía por un camiño, Ura, onde non había luz eléctrica nin auga corrente nas casas. Quizá iso explique a súa fascinación pola mestura do rural e o primitivo, co tecnolóxico.
Na súa temperá mocidade cursou estudos de solfexo no Conservatorio de Burgos, e estudou órgano. Despois, abandonou a formación musical académica, para experimentar e aprender de modo autodidacta. Na súa música actual pódense recoñecer formas musicais antigas, froito daqueles anos. Silberius de Ura é tamén coñecido por proxecto musical NEØNYMUS, o cal comezou en solitario en 2010.En Neønymus conxúganse varios dos leitmotiv de Silberius: a música, o cerebro, a espiritualidade, a prehistoria e a tecnoloxía.
Este artista levou a cabo múltiples presentacións, conferencias e concertos musicais, en ocasións converxendo a musicalidade e a experimentación co público mediante concertos didácticos e contacontos. Tamén realizou traballos para bandas sonoras de películas e documentais así como tamén imparte conferencias e masterclass sobre a relación antropolóxica da súa música, co cerebro humano, os recordos e as emocións.